Pojazd: GAZ 66

Shishiga, a mianowicie taki przydomek otrzymał GAZ 66, stał się najbardziej masową ciężarówką w sowieckiej armii. Ta maszyna była produkowana od 64 do 95. Bezkapotowy układ miał zapewnić stabilność podczas zrzucania maszyny ze spadochronem. Shishiga została pierwotnie opracowana dla wojsk desantowych, ale jak pokazało doświadczenie bojowe w Afganistanie, ciężarówka z bezkapotową kompanovką, podczas wysadzania na minę, nie chroni swojej załogi tak dobrze, jak samochód z długą maską. Faktem jest, że na masce koła są przesunięte do przodu w stosunku do przedziału kierowcy, aw Shishig koło jest prawie pod kierowcą. Tak więc podczas detonacji na minie fala wybuchowa natychmiast uderzyła w kierowcę. Stało się to szybko zrozumiałe i GAZ 66 w Afganistanie został zastąpiony przez bardziej odpowiednie dla tamtejszych warunków Urale. Te ostatnie z pewnością nie są tak dobre do desantu, ale są bezpieczniejsze dla załogi w przypadku eksplozji.

Ale pomimo tego afgańskiego zamiennika Shishiga stała się legendarną i ukochaną przez wielu ciężarówką. Przez wszystkie lata produkcji wyprodukowano 965 tysięcy takich samochodów.

Ładowność 2T vryatli można uznać za wysoką, ale niektóre inne dwutonowe są porównywalne z Shishigą w terenie. Kąt wjazdu tej ciężarówki wynosi 42 stopnie, a zjazdu 32. Przy długości ciała 5 655 mm Rozstaw osi wynosi 3 300 mm, a to przy prześwicie 315 mm! Patrząc na te liczby, staje się jasne, że jest to samochód o doskonałej, geometrycznej zdolności do jazdy w terenie.

To właśnie Shishiga stała się pierwszą radziecką ciężarówką z silnikiem V8. Aby zwiększyć zdolność do jazdy w terenie, samoblokujące mechanizmy różnicowe są tutaj zainstalowane zarówno z przodu, jak iz tyłu. Sam silnik Shishigi jest wyposażony w system podgrzewania, co jest bardzo przydatne w północnych warunkach pracy. Warto zauważyć, że blok tego V8 jest tutaj wykonany z aluminium, co oczywiście również przyczyniło się do rozproszenia. Możliwe, że gdyby blok został odlany z żeliwa, maszyna przechyliłaby się na dziób podczas desantu.

Silnik ZMZ — 66-06 o pojemności 4,3 litra wytwarza 120 litrów. z mocą i ciągiem 290 nm. m. skrzynia biegów ma oczywiście 4-biegową prędkość mechaniczną.

Warto również zauważyć, że mosty Shishigi otrzymały transmisję hipoidalną, a takie rozwiązanie wcześniej nie było stosowane w sowieckich ciężarówkach.

Shishiga stała się legendarną maszyną. Niech nie sprawdziła się w Warunkach Afganistanu, ale jest to transport wielozadaniowy, który był szeroko stosowany w rolnictwie. A Dźwignia Zmiany Biegów przesunięta do tyłu stała się znakiem rozpoznawczym tego samochodu. Pomimo tego, że ergonomicznie taka dźwignia nie jest bardzo wygodna, To rozwiązanie daje również charyzmę Shishigi. 1xBet vous offre plusieurs bonus de bienvenue sur votre première inscription. Le plus attractif peut-être est le code promotionnel 1xbet bonus de bienvenue de 100%. Une fois l’inscription sur 1xBet terminée, votre premier dépôt vous donne droit à ce bonus de 100%, qui ne saurait cependant dépasser 100 €, ou l’équivalent en devise locale (90 £ pour le Royaume-Uni).Les options de paris sportifs 1xBet sont nombreuses et multiples. De ce fait, nous vous présentons dans cette section les différents types de paris sportifs chez ce bookmaker.

d00741ce3ed1f28d6da008d5d99efa80